donderdag 4 juni 2020

Vrijdag 5 juni


Vrijdag 5 juni.

Laatste dag van de week jongens en meiden.

Rekenen

Heb je de tempotoets nog niet gedaan, ga dan vandaag extra goed oefenen met de tafels van 0,1,2,3,4,5 en 10. Ook degene die hem al wel hebben gedaan moeten echt weer flink gaan oefenen. Je kan op internet heel veel spelletjes vinden om tafels te oefenen. Doe dit ook! Of vraag of papa, mama, je broer of zus af en toe een keer-som willen zeggen. De tafels moet je op den duur kunnen dromen.

Daarnaast is het vandaag even een dag om alles bij te werken. Heb je nog niet alle opdrachten van de afgelopen week af dan kun je dit nu doen. Denk ook aan peiltaken, extra taken en eigen taken. Van de peiltaken moet B2 toch echt wel af zijn. Controleer dus wat je moet doen. In de blogs van de afgelopen dagen kun je teruglezen welke opdrachten je in Wereld in getallen moet doen. Heb je die gemaakt, dan ga je naar de oefensoftware en kijk je wat je daar nog van moet maken.

Spelling:

Thema 7, wk 4, les 13
Deze oefeningen heb je al vaker gehad. Je hoort een 't' maar schrijft een 'd'. Hoe weet je dat? juist! Door het langer te maken.

Het je les 15 nog niet gemaakt: doe dit dan nog. Lees het blog van gisteren voor de uitleg.

Taal: 

Herhaling vandaag van thema 6, wk 4, les 16,17,19, en 20. Je moet weten wat een "wie-deel"is. Hoe vind je die? Welke vraag stel je dan. Dit moet je ook weten voor het wat, waar en wanneer-deel. Leerlingen die donderdag op school zijn geweest hebben kopieën uit het boek meegekregen. Werk je thuis uit het boek dan is het blz 66 t/m 73. Werk je op de computer dan kun je opdrachten opnieuw maken. Je gaat dan naar de juiste les. Naast je naam (links bovenin) zie je een vakje staan met 2 pijltjes ernaast. Als je die aanklikt krijg je alle losse opdrachten. Kijk welke niet goed zijn gemaakt. Om ze opnieuw te maken ga je naar de oefening. Voordat je hem aanklikt kijk je op het mapje in de rechterbovenhoek. Daar zie je een rondje met een pijltje eraan. Klik je die aan dan krijg je de mogelijkheid om op ja of nee te drukken. Druk je op ja, dan kun je de oefening opnieuw doen.

Waarom herhalen we dit nou? Dit zijn onderdelen die jullie op de taaltoets hebben gemaakt en die niet goed zijn gemaakt. Dus gaan we extra oefenen. Blijf ook goed lezen wat je nou precies moet invullen.

Voor vragen is juf Linda na 14:00 uur bereikbaar.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten